15 Mart 2019 Cuma

"BİM bindiği dalı kesiyor"

Bim marketler zinciri, Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu’nun AHaber’de yaptığı açıklamalar nedeniyle 100 bin liralık manevi tazminat davası açtı. Davanın ilk duruşması bugün İstanbul Anadolu 22. Asliye Hukuk Mahkemesinde görüldü.

Bim marketler zinciri 19 Eylül 2018 tarihinde AHaber’de yayınlanan bir programda Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu’nun açıklamaları nedeniyle hakkında 100 bin TL’lik manevi tazminat davası açtı. Davanın ilk duruşması bugün İstanbul Anadolu Adliyesi 22. Asliye Hukuk Mahkemesinde görüldü. Gerekli belgelerin toplanması için dava 9 Temmuz’a ertelendi.

Tüketici Örgütleri basın açıklaması yaptı
Duruşma sonrası tüketici dernek başkanlarının katıldığı bir basın açıklaması yapıldı. Tüketici Hakları Merkezi Genel Başkanı Fatih Dinler, Uluslararası Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sebahattin Doğan, Tüketici ve Çevre Hakları Federasyonu Genel Başkanı Osman İlhan ve Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz’in imzası bulunan açıklamada tüketici haklarının temeli, firmalar karşısında zayıf durumda olan tüketicinin özel olarak korunması olgusuna dayanmaktadır denildi. Açıklamada, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, Tüketicin Korunması Hakkındaki Kanun ve Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası sözleşmeler gereğince; tüketicinin örgütlenmesi, temsil edilmesi ve güçlü firmalara karşı korunmasına yönelik düzenlemelerin uzun yıllardır Türkiye’de uygulandığı vurgulandı.

“Bu yol çıkmaz bir yoldur”
Tüketicilerin tepkilerini dava konusu haline getirerek, yüksek meblağlı davalar ile ulaşılmak istenen hedefe giden yol, çıkmaz bir yoldur. Tüketici adına açıklama yapan, hak arayan insanları mahkemelere çıkarmak, tüketici nezdindeki isimlerini, markalarını, itibarlarını öncelemesi beklenen firmaların tercih etmemesi gereken bir yöntemdir denilen açıklamada şu ifadeler yer aldı:

“Firmalar bindikleri dalı kesmek yerine, tüketiciyle dost olmak, gelen tepkileri paha biçilemez tüketici görüşü olarak değerlendirmek ve tüketicinin sesine kulak vermek durumundadırlar. Örgütlü tüketicinin tüketimden gelen gücünün belirleyici olduğu asla hatırdan çıkarılmamalıdır.

Bu nedenle bir zincir market firmasının, kişilik haklarına saldırıda bulunduğu savıyla Tüketici Başvuru Merkezi Derneği Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu’na açmış olduğu 100 bin liralık manevi tazminat davasını şık olmayan bir adım olarak görüyor, davayı açan firmanın yargılamanın bu aşamasında yanlışından dönerek davadan vazgeçeceğine yönelik güçlü beklentimizi kamuoyuyla paylaşıyoruz.”

14.03.2019, Nejla Sakınmaz Tüketici Postası

Hiç yorum yok: