18 Kasım 2016 Cuma

tüketicipostası, sayı 4 'bereket azdadır'

Bu düsturu alırken, satarken, harcarken, kazanırken uygulayın.
Gerçekten ‘az’ olanda bereketin, verimin, bolluğun olduğunu göreceksiniz.

Çok kâr yerine az oranlı kâr ile malını satan esnaf, sürümden kazanmanın keyfini yaşarken, harcamasını ölçülü yapan ailenin kara günler için bir kenarda parası mutlaka olacaktır.

Bireylerin ölçülü yaşaması, tasarruf etmesi, israf etmemesi değil aslında sorun, tasarruf yapamayan ülkeler ligindeyiz. Tasarruf eğilimi yüzde onların üzerine kendini bir türlü atamıyor. Tasarruf olmayınca, yatırım olmuyor, yatırım olmayınca, büyüme olmuyor. Ya da büyüme olsun diye, borçlanarak yatırım yapmaya çalışıyoruz. Hormon takviyesi ile gelen bu büyümeden ülkeye bir hayır da gelmiyor.

Evet, işin özeti şu; az olanda bereketi aramalıyız.

tüketicipostası, sayı 4 'bereket azdadır'