Tivibu, Avrupa ve Şampiyonlar Ligi maçlarını yayın haklarını almasına rağmen dünyada abone sayısı sürekli düşen tek platform oldu. Sebep ekranda donma, kopma, kart hatası, yanlış fatura ve kalitesiz hizmet.
Türk Telekom bünyesinde faaliyet gösteren TTNet'in dijital yayın platformu Tivibu, UEFA Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi maçlarının 3 yıl boyunca Türkiye yayın hakkına sahip olmasına rağmen abone kaybeden tek platform olarak tarihe geçti.
Türk Telekom’un özet finansal ve operasyonel verilerine göre geçen yılın 2. çeyreğinden bu yılın ikinci çeyreğine kadar 227 bin kişi Tivibu’yu bıraktı. Platformun abone sayısı böylelikle 1 milyon 690 bin kişiye kadar düştü.
4K diyorlar ekran donuyor
Yılın başında bazı maçlarda uydu yayınlarında Ultra HD’nin 4 katı çözünürlüğe sahip 4K yayın da yapacağını belirten TTNet, bu alanda da sınıfta kaldı. Çünkü maç esnasında sürekli donan ekran kullanıcıları çileden çıkardı. “Canlı maçlarda donma yüzünden gol sesini komşudan duyuyoruz” şeklinde şikayetvar.com’a yüzlerce şikayet yağdı.
Tüketici mağdur oldu
Tüketiciler Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, Tivibu’nun kanallarla ilgili yayından kaldırma kararının tüketicilerde şikayete neden olduğunu söyledi. Deniz, “Tüketici ile firma arasında imzalanan abonelik sözleşmesinden her ne kadar firmanın yayın platformunda yayınlayacağı kanalları değiştirme hakkı saklı tutulmuş ise de tüketici abone olurken firmanın reklamlarında belirttiği kanalları seyredeceği ümidiyle abone olmaktadır. Firma daha sonra reklamlarında vadettiği kanallarda değişiklik yaptığında sözünü yerine getirememiş duruma düşmektedir. Bu da kanaatimizce ayıplı bir hizmet sunumudur” diye konuştu.
Hakem heyetleri hazır
Tüketicilerin bu konudaki yoğun başvurularının olması halinde gerek firmanın gerekse tüketici hakem heyetlerinin tüketici lehine hareket edeceğini anlatan Deniz şunları söyledi: “Bunun için tüketici öncelikle firmaya yazılı başvuru yaparak her hangi bir cezai şart ödemeksizin aboneliğinin sonlandırılmasını veya ödediği aylık bedelden bir kısmının iadesini talep etmeli. Talebi karşılık görmez ise bulunduğu ilçenin tüketici hakem heyetine ücretsiz başvuru yapmalıdır. Tüketiciler, örgütümüze başvuru yapması halinde onlarla birlikte hak arayışlarında destek olacağız."
Şikayet yağmuru
Türkiye'nin en büyük tüketici platformu sikayetvar.com'a Tivibu ile ilgili son 1 yılda 2 bin 353 şikayet kaleme alındı. Yayının kopması, yüksek fatura ücreti, donma, kutunun çalışmaması, eksik paket hizmeti, smart kart hatası gibi yüzlerce şikayet gelen platformla ilgili son bir haftada gelen bazı mağduriyetler şöyle:
Dalga geçiyorlar
Ali D.: "Yayınlarda sürekli donmalar oluyor. 16/09/2015 salı tarihinde arıza kaydı verdim. 48 saat içinde teknik ekiplerimiz gelecek demelerine rağmen sayısız telefon görüşmeleri yaptım. Ama ekip sorunu çözmedi. En son 20/09/2015 Pazar günü akşam tekrar aradım bana hâlâ masal okumaya devam ettiler. Resmen dalga geçiyorlar.
İnternet yok fatura var
Emre C.: İnternetim kapalı olmasına rağmen iki adet fatura daha çıktı. Sorduğumda ise Tivibu ücretleri dendi. Kapalı olan bir internete nasıl oluyor da izlenmeyen Tivibu ücreti çıkıyor? İzlenmeyen Tivibu ücreti çıkartıyorsunuz?"
Burak A: Tivibu uydu üyeliğim için sürekli olarak smart kart hatası almaktayım. Bununla ilgili sayısız kez müşteri hizmetlerini aramama rağmen tarafıma servis yönlendirme işlemi gerçekleştirilmiyor.
Rahmi S: "Tivibu kutusu 4 gündür çalışmıyor, müşteri hizmetlerine bildirdiğimiz halde bize sürekli yanlış bilgi veriyorlar, mağdur ediyorlar memnun değiliz sözleşmemiz bittiği gün iptal ettireceğiz.
Tuğçe Ö: "Elektrikler kesildiği zaman bir daha kendine gelmiyor. 2 gündür sürekli güncelleme yapıyor güya! Bu sorunlarla daha önce de karşılaştık. Çok sıkıldık gerçekten."
Murat Gülderen, 30.09.2015 Bugün http://www.bugun.com.tr/gundem/tivibu-son-bir-yil-icinde-1852817.html