İstanbul, 30.07.2016
15 Temmuz’da yaşanan darbe girişimi sonrası, Türkiye
kamuoyunun ABD’nin izlemiş olduğu politikaya olan tepkisini dile getirmek
amacıyla ‘ABD’ye Tüketici Darbesi’ kampanyasını
başlatıldığını açıklayan Tüketici
Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “Amerika’nın değerlerine ve yaşam tarzının simgelerine olan boykot ile tüketimden
gelen gücümüzü harekete geçiriyoruz” dedi.
Tüketici
Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz konuyla ilgili olarak şu açıklamayı
yapmıştır:
Ülkemiz 15 Temmuz 2016’da, büyük bir
felâketin kıyısından dönmüştür.
Milletin iradesine darbe yapılmak
istenmiş; tankın önüne çıkan halk, iradesi dışında hiçbir vesayeti kabul
etmediğini kendi kanıyla darbecilere haykırmıştır.
Kazanan, milletimiz ve Türkiye
olmuştur.
Yaşanan darbe sürecinde İncirlik
Üssünün aktif olarak kullanıldığı, darbe girişiminin hemen öncesinde ABD’li
bazı görevlilerin darbe planlaması sürecinde çalıştıklarına ilişkin bilgiler
medyada yer almış, tarihinde bir çok ülkede darbe gerçekleştiren, sabıkalı ABD
tarafın, Türkiye kamuoyunda oluşan bu değerlendirmeye karşı inandırıcı olmayan
itirazlar ileri sürülmüştür.
En önemlisi darbe girişiminin, halen
ABD’de bulunan Fetullah Gülen isimli kişi tarafından yönetildiğine ilişkin
iddia ve kanıtlar üzerine, bu kapsamda ülkemiz yargı makamları tarafından
soruşturma yapılmaya başlanmış, uluslararası anlaşmalara uygun olarak bu
kişinin Türk yargı makamlarınca yargılanabilmesi için ülkemize iadesi istenmiştir.
Ancak ABD yönetimi, işi yokuşa süren tutumuyla iade işlemini gerçekleştirmeyeceğini
ortaya koymuş bulunmaktadır.
Darbe girişiminde ABD’nin oynadığı
rol ve ülkemizin iade istemine karşı gösterilen direnç, halkımız tarafından
tepkiyle karşılanmaktadır. Bu tepkinin dile getirildiği meydanların sesine
ortak olmak amacıyla ABD’nin anlayacağı dilden konuşacağız; Tüketici Birliği Federasyonu (TBF), önceki
yıllarda başarı ile uygulanmış ve sonuç vermiş olan tüketici boykot eylemini
yeniden yaşama geçirerek, ‘ABD’ye Tüketici
Darbesi’ kampanyası başlatmış bulunmaktadır.
Uluslararası ilişkilerin yönünün
belirlenmesinde, önemli bir etken olan tüketici boykotu; küreselleşen ekonomik sistemde üretilen mal ve hizmetlerin milliyetinin
net olarak belirlenememesi, geniş ölçekli bir boykotun ülke girişimcisi ve
çalışanı için olumsuz sonuçlara yol açma olasılığının olması ve en önemlisi
uygulanabilir olması gibi zorunlu değerlendirmeler ışığında
gerçekleştirilmek zorundadır. Önceki yıllarda, gerçekleştirilen bütün tüketici
boykotlarında bu gereklilikler dikkate alınmış ve hepsinde de olumlu sonuçlar
alınmıştır.
Bu nedenle Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) tarafından başlatılan ‘ABD’ye Tüketici Darbesi’ boykotu
kapsamında, Amerikan ulusal havayolu
şirketi American Air Lines, ulusal parası dolar, Amerikan yaşam tarzının en
temel simgeleri olan hamburger, kola ve sigara markaları, Türkiye tüketicisi
tarafından satın alınmayacak, tüketilmeyecektir.
‘ABD’ye
Tüketici Darbesi’ kampanyası;
İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça, İspanyolca, İtalyanca, Çince, Rusça ve
Kürtçe dillerine çevrilerek, dünyanın çeşitli ülkelerindeki tüketici örgütleri
bu haklı eyleme davet edilecektir.
‘ABD’ye
Tüketici Darbesi’ kampanyası ile kapitalizmin anladığı dilden konuşarak,
tüketimden gelen gücümüzü harekete geçiriyoruz.
Mehmet
Bülent Deniz
Genel
Başkan