7 Ağustos 2016 Pazar

'abd'ye tüketici darbesi...'

İstanbul, 30.07.2016

15 Temmuz’da yaşanan darbe girişimi sonrası, Türkiye kamuoyunun ABD’nin izlemiş olduğu politikaya olan tepkisini dile getirmek amacıyla ‘ABD’ye Tüketici Darbesi’ kampanyasını başlatıldığını açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “Amerika’nın değerlerine ve yaşam tarzının simgelerine olan boykot ile tüketimden gelen gücümüzü harekete geçiriyoruz” dedi.

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yapmıştır:

Ülkemiz 15 Temmuz 2016’da, büyük bir felâketin kıyısından dönmüştür.
Milletin iradesine darbe yapılmak istenmiş; tankın önüne çıkan halk, iradesi dışında hiçbir vesayeti kabul etmediğini kendi kanıyla darbecilere haykırmıştır.
Kazanan, milletimiz ve Türkiye olmuştur.

Yaşanan darbe sürecinde İncirlik Üssünün aktif olarak kullanıldığı, darbe girişiminin hemen öncesinde ABD’li bazı görevlilerin darbe planlaması sürecinde çalıştıklarına ilişkin bilgiler medyada yer almış, tarihinde bir çok ülkede darbe gerçekleştiren, sabıkalı ABD tarafın, Türkiye kamuoyunda oluşan bu değerlendirmeye karşı inandırıcı olmayan itirazlar ileri sürülmüştür.

En önemlisi darbe girişiminin, halen ABD’de bulunan Fetullah Gülen isimli kişi tarafından yönetildiğine ilişkin iddia ve kanıtlar üzerine, bu kapsamda ülkemiz yargı makamları tarafından soruşturma yapılmaya başlanmış, uluslararası anlaşmalara uygun olarak bu kişinin Türk yargı makamlarınca yargılanabilmesi için ülkemize iadesi istenmiştir. Ancak ABD yönetimi, işi yokuşa süren tutumuyla iade işlemini gerçekleştirmeyeceğini ortaya koymuş bulunmaktadır.

Darbe girişiminde ABD’nin oynadığı rol ve ülkemizin iade istemine karşı gösterilen direnç, halkımız tarafından tepkiyle karşılanmaktadır. Bu tepkinin dile getirildiği meydanların sesine ortak olmak amacıyla ABD’nin anlayacağı dilden konuşacağız; Tüketici Birliği Federasyonu (TBF), önceki yıllarda başarı ile uygulanmış ve sonuç vermiş olan tüketici boykot eylemini yeniden yaşama geçirerek, ‘ABD’ye Tüketici Darbesi’ kampanyası başlatmış bulunmaktadır.

Uluslararası ilişkilerin yönünün belirlenmesinde, önemli bir etken olan tüketici boykotu; küreselleşen ekonomik sistemde üretilen mal ve hizmetlerin milliyetinin net olarak belirlenememesi, geniş ölçekli bir boykotun ülke girişimcisi ve çalışanı için olumsuz sonuçlara yol açma olasılığının olması ve en önemlisi uygulanabilir olması gibi zorunlu değerlendirmeler ışığında gerçekleştirilmek zorundadır. Önceki yıllarda, gerçekleştirilen bütün tüketici boykotlarında bu gereklilikler dikkate alınmış ve hepsinde de olumlu sonuçlar alınmıştır.

Bu nedenle Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) tarafından başlatılan ‘ABD’ye Tüketici Darbesi’ boykotu kapsamında, Amerikan ulusal havayolu şirketi American Air Lines, ulusal parası dolar, Amerikan yaşam tarzının en temel simgeleri olan hamburger, kola ve sigara markaları, Türkiye tüketicisi tarafından satın alınmayacak, tüketilmeyecektir.

‘ABD’ye Tüketici Darbesi’ kampanyası; İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça, İspanyolca, İtalyanca, Çince, Rusça ve Kürtçe dillerine çevrilerek, dünyanın çeşitli ülkelerindeki tüketici örgütleri bu haklı eyleme davet edilecektir.

‘ABD’ye Tüketici Darbesi’ kampanyası ile kapitalizmin anladığı dilden konuşarak, tüketimden gelen gücümüzü harekete geçiriyoruz.
  
Mehmet Bülent Deniz
Genel Başkan