20 Temmuz 2014 Pazar

#israiliçinboykotvakti

İsrail Gazze'ye ölüm yağdırmaya devam ediyor.
Bebekler, kadınlar, erkekler ölmeye devam ediyor.
Şehit sayısı üç haneli rakama doğru hızla ilerliyor.
 
Basiretsiz, duyarsız yöneticilerine inat, dünya halkları ayakta.
Alanlarda Gazze için ağıtlar yakılıyor.
 
Şimdi, bu vahşet için bir şeyler yapma zamanı..
Ağıtlarımıza, alanlardaki çığlıklarımıza bir şeyler ekleme zamanı..
Gelin kapitalizmin anladığı dilden konuşalım.
Kapitalizmin imanının yöneldiği nesneyi, parayı konuşalım.
 
Biliyoruz ki; kapitalizm, emperyalizm halkların cebinden aldıkları ile  hükümranlığını devam ettiriyor.
Biliyoruz ki; "saadet zinciri" örneği, sömürmeye devam etmesi için cebimizdeki paraya gereksinimi var.
Tüketim artmalı, kapitalizmin cepleri dolmalı, yeni sömürüler için pazarlar oluşturulmalı, tüketim daha da artmalı, haklar daha çok tüketmeli..
 
Ve şimdi Gazze soykırımı ile gerçek yüzüne bir kez daha tanık olduğumuz kapitalist, emperyalist sömürüye "DUR" diyor ve bu sömürünün sembollerini artık satın almıyoruz.
 
Biz, dünyanın tüm halkları; biliyoruz ki, kolasını, hamburgerini, sigarasını almadığımızda sömürenin beslendiği kaynak kesilecek.
Atardamarı olan tüketicinin cebinden kendisine akan para kesildiğinde, ölüm olup Gazze'ye yağamayacak.
 
Şimdi bazı sorulara yanıtlar:
1-Neden boykot listesi kola, hamburger ve sigara ile sınırlı?
Boykot listesindeki bu üç tüketim kanalının temel özelliği, bu kanlı savaşın asıl sahibi kapitalizmin sembolleri olmasıdır. Bu nedenle boykot bunlarla başlıyor.

Diğer yandan, boykotun toplum tarafından sahiplenilmesi için uygulanabilir olması gözetilmelidir. Kola, hamburger ve sigaranın yerine geçebilecek onlarca marka ve cins ürün bulunuyor. Dolayısıyla boykot listesindeki ürünleri satın almayan tüketicinin yaşamında herhangi bir eksiklik, değişiklik olmayacak, ama ölüm tacirleri için bir şeyler değişecektir.
 
2-Sosyal medyada dolaşan boykot listeleri ne kadar güvenli?
Boykot çağrıları yapıldığında elden ele, ekrandan ekrana bir sürü markanın yer aldığı listeler dolaşıyor.
Deneyimlerimiz; bu listelerde yer alan markaların çoğunun boykot edilen ülke ile ilgisinin olmadığı, bazı markaların rakipleri tarafından listeye dahil edildiğini bize söylüyor.

Kurunun yanında yaşın yanmaması, gözetilmesi gereken önemli bir noktadır. Milliyetinden emin olmadığımız bir markayı boykot ederken, ilgisi olmayan bir ticari kuruluşa zarar veriyor olabiliriz.

3-Boykot listesinde yer alan ürünlerin sayısı artacak mı?
Tüketici Birliği Federasyonu (TBF), bu aşamada kola, hamburger ve sigaradan oluşan boykot listesinin etkili bir şekilde yaşama geçirilmesi durumunda, arzu edilen sonuca ulaşılabileceğini öngörmektedir. Bu nedenle boykot ile tepkisini göstermek isteyen herkes için basit, yalın ve uygulanması kolay bu listede ısrarlı olunması düşüncesindeyiz.

4-Boykot süreci ile ilgili güncel bilgilere nasıl ulaşacağız?
Boykot ile ilgili güncel bilgiler ve olası listedeki değişiklikler için Twitter'da; #israiliçinboykotvakti tagı, @tuketicigundemi ve @mbulentdeniz hesapları ile Facebook'da Tüketiciler Birliği Federasyonu sayfalarının izlenmesini öneriyoruz.
 

"Coca Cola Diye Müslüman Kanı İçme"

Kardeşlerinin mübarek Ramazan’da katledilmesi karşısında gözyaşı döken vatandaşlar, İsrail menşeli ürünleri ve katillere para aktaran firmaları boykot ediyor. Anadolu halkı, Coca Cola şişelerine “Filistinli kardeşinin kanını içme! Coca Cola’yla iftarını açarak, oruç ibadetine zarar verme!” notunu iliştirirken, Tüketici Birliği Federasyonu da İsrail’in Gazze’ye saldırısını ‘’kola, sigara ve hamburger’’ satın almayarak başlatacakları tüketici boykotuyla protesto etmeye hazırlanıyor.
 
Ev ve işyerlerine Filistin bayrakları asan vatandaşlar, bir yandan da çöp konteynırı kenarlarına bıraktıkları Coca Cola şişelerine “Filistinli kardeşinin kanını içme! Coca Cola’yla iftarını açarak, oruç ibadetine zarar verme!” notunu yapıştırıp, Siyonist İsrail destekçisi firmaların ürünlerine yönelik boykot çağrısı yapıyor.
 
ABD beslemesi terörist devlet İsrail’in Gazze’de katliama başlaması, Müslüman Anadolu halkını ayağa kaldırdı. Mübarek Ramazan ayında kardeşlerinin katledilmesine rıza göstermeyen vatandaşlar, Siyonist İsrail’in İstanbul Başkonsolosluğu ve Büyükelçilik binasının önüne akın ediyor. Bununla da yetinmeyen sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlar, birçok ilde protesto gösterisi düzenleyip zulmü telin ediyor. “Safımız belli olsun. Zalime karşı mazlumun yanında yer aldığımız bilinsin diye elimizden ne gelirse yapacağız” diyen vatandaşlar, ev ve işyerlerini Filistin bayraklarıyla donatıyor. İsrail menşeli ürünler ve korkak katil sürüsüne para aktaran firmaların boykot edilmesinin önemine dikkat çeken Anadolu halkı, Coca Cola şişelerine “Filistinli kardeşinin kanını içme! Coca Cola’yla iftarını açarak, oruç ibadetine zarar verme!” notunu iliştirerek, çöp konteynırı kenarlarına bırakıyor.
 
“ORUÇLARI TEHLİKEDE” DİYE İSYAN EDİYORLAR"
Bazı bilinçsiz tutum ve davranışlara da işaret eden vatandaşlar, “Coca Cola’nın sahipleri gelirlerinin bir miktarını İsrail’e aktarıyor. O bağışlarla kardeşlerimiz katlediliyor. Coca Cola’yla iftar açmak büyük bir basiretsizliktir. Oruçları tehlikede. Maalesef bazıları oruç ibadetini sabahtan akşama kadar aç kalmak olarak telakki ediyor” şeklinde tepkilerini dile getiriyor.
 
TBF’den tüketici boykotu
Öte yandan; Tüketici Birliği Federasyonu (TBF), İsrail’in Gazze’ye saldırısını ‘’kola, sigara ve hamburger’’ satın almayarak başlatacakları tüketici boykotuyla protesto edecek.
 
TBF Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, yaptığı yazılı açıklamada İsrail’in Filistin üzerinde uyguladığı terör politikasını, Gazze’ye gerçekleştirdiği son saldırılarla soykırıma dönüştürdüğünü ifade etti.
 
Federasyon olarak ‘’Cephane Bizden Değil’’ kampanyası başlattıklarını bildiren Deniz, şunları kaydetti:
Geçmiş yıllarda çeşitli sivil toplum örgütlerinde yapılan çalışmalarla gerçekleştirdiğimiz ve başarıya ulaşan tüketici boykotlarıyla edinilen deneyimlerimiz ışığında, yaşanan zulme finanse eden küresel sermayenin en önemli sembolleri kola, sigara ve hamburger satın almayarak, masum Filistin halkına yönelen silahlara giden paraya ortak olmayacağız.’’
Sosyal medyada yaygınlaşan boykot çağrılarında yer alan kimi markaların seçiminde yapılan yanlışlıklara dikkat çeken Deniz, ‘’Cephane Bizden Değil’’ boykotunun sadece ‘’kola, sigara ve hamburger’’ ile sınırlı olduğunu belirtti.