Küçükçekmece Belediyesi tarafından Cennet Kültür ve Sanat Merkezi'nde düzenlenen "Yeni Tüketici Kanunu" konulu panelde, uzman konuklar katılımcılara bilinçli tüketici olmanın önemini ve tüketici haklarını anlattı.
Küçükçekmece Belediyesi tarafından Cennet Kültür ve Sanat Merkezi’nde düzenlenen "Yeni Tüketici Kanunu" konulu panelde, uzman konuklar katılımcılara bilinçli tüketici olmanın önemini ve tüketici haklarını anlattı.
Yeni tüketici kanunu ile rekabetin korunması konusundaki mevzuat ve uygulamalarının konuşulduğu panelin moderatörlüğünü Tüketiciler Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz yaptı. Programa katılan Küçükçekmece Belediye Başkan Yardımcısı Av. Recep Şencan, bu konuda yapılan çalışmaların önemine dikkat çekerek, katılımcılara teşekkür etti.
KONUT SATIŞLARINA DÜZENLEME GETİRİLDİ
Tüketici haklarının korunmasının kültürümüzde Ahilik Teşkilatı’na kadar uzandığını ve temel bir insan hakkı olduğunu belirten Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Yetkilisi Uzman Abdullah Fatih Çelenk, tüketici sözleşmeleri ile ilgili düzenlemelerle ilgili, "Kanun ön ödemeli konut satışlarına düzenleme getirmiştir. Buna göre inşaat firmaları yapı ruhsatı almadan tüketicilere ön ödemeli konut satışı sözleşmesi yapması yasaklanmıştır. Konutlarda teslim süresi 36 aya çıkarılmıştır. Ayrıca, internetten yapılan satışlarda, mesafeli sipariş edilen ürünlerin en geç 30 gün içinde, tüketiciye teslim etme zorunluluğu getirilmiştir" dedi.
"GARANTi BELGESİNİ ISPATLAMAYIN"
Tüketici Hakları Merkezi Derneği Başkan Vekili Fatih Dinler ise tüketici hakkının aynı zamanda kul hakkı olduğunu belirterek özellikle akıllı telefonlar üzerindeki tüketici hakları ile ilgili, "Bir cep telefonu arızalı çıktığında tüketicinin sözleşmeden dönme, telefonu geri verip yenisiyle değiştirme, ücretsiz tamir ve bedel indirimi gibi hakları var. Garanti belgesiyle satılması zorunlu olan mallarda da belgenizi kaybetmişseniz onun bir kopyası da firmadadır” ifadesini kullandı.
Gıda güvenliği kapsamında bulunan tüketici haklarını katılımcılarla konuşan Sabahattin Zaim Üniversitesi Akademisyeni Yrd. Doç. Dr. Halime Pehlivanoğlu, "Bir gıda ürünü aldığımızda üretici firmasına ve son tüketim tarihine kaçımız bakıyoruz. Gıda ile ilgili sorun yaşadık ne gibi haklarımız var? Bunları biliyor muyuz? 2009 yılından beri Alo 174 hattı var. Bir gıda ürünüyle ilgili sorun yaşadığımızda Alo 174’ü arayalım. Ve bir şikayet oluşturalım. İndirim reyonlarından ürünler aldığımızda kısa zamanda tüketelim" diye konuştu.
"BİLİNÇSİZ HAREKET EDİYORUZ"
GİMDES (Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Denetleme ve Sertifikaları Araştırmaları Derneği) Başkanı Dr. Hüseyin Kami Büyüközer de insanların düşünmeden tüketme alışkanlığını eleştirdiği konuşmasında; " Gıdalarda ’monosodyum glutamat’ maddesi var. Üreticiler için bulunmaz bir madde. Çok lezzetli geliyor, seve seve yiyor tüketici. Ancak acısı sonradan çıkıyor. Beyni etkiliyor. Alzheimer hastalığı artıyor" diyerek tüketicileri uyardı.
14.03.2015 Hürriyet http://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberler/Istanbul-Haberleri/tuketiciler-icin-gelen-yeni-haklara-dikkat_73264