15 Ağustos 2016 Pazartesi

“uçak biletinde ‘mükerrer’ kâbusu”

 
İstanbul, 20.06.2016
  
Mükerrer uçak bileti satın alınması ile yaşanan sorunları değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “firmalar, bu konuda bir düzenleme olmamasını fırsat bilmektedir” dedi.

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yapmıştır:

Havayolu ile seyahat etmek isteyen tüketicilerin büyük çoğunluğu rezervasyon ve bilet satın alma işlemini internet ortamında gerçekleştirmektedirler. İnternet ortamında bu işlemlerin yapılması sürecinde; internet bağlantısının kesilmesi, firmanın web sitesinde arıza olması, kullanıcının yanlış tuşa basması ve benzeri onlarca nedenden dolayı tüketicilerin aynı yöne, aynı tarih ve saatte yapılacak uçuş için mükerrer bilet satın aldıkları sıkça görülmektedir.

Mükerrer biler satın alan tüketiciler, fazla olan biletin iptali ile ödemenin kendilerine iadesi için firmaya başvurduklarında, bedeli düşük olan biletin iptali gerçekleştirilmektedir. Tüketicilerin, ‘bedeli daha yüksek olan biletin iptal edilmesi’ne ilişkin istemleri firma tarafından yerine getirilmemektedir.

Mükerrer bilet satın alınması durumunda hangi biletin firma tarafından iptal edilerek bedelinin tüketiciye iade edilmesi gerektiğine ilişkin bir düzenleme bulunmamaktadır. Mevzuatta açık bir düzenleme olmaması durumunda, tüketici ile ilgili tüm işlemlerde avantajlı olan seçeneğin yerine getirilmesi genel bir ilkedir. Ancak firmalar bu genel ilkeyi uygulamak yerine, mevzuatta bir düzenleme olmamasını fırsat bilerek bedeli daha düşük olan bileti iptal etmekte, ‘kısa günün kârı’nın peşinden koşmaktadırlar.

Mükerrer bilet konusunda yaşanan sorunları ve tüketiciyi mağdur eden uygulamaları sonlandırmak için ilgili kamu otoriteleri tarafından, ‘mükerrer bilet satın alınması durumunda, tüketicinin seçtiği biletin iptali ve bedel ödemesi yapılır’ düzenlemesi yayınlanmalı ve yaşanan kaosa son verilmelidir.

Mehmet Bülent Deniz
Genel Başkan