İstanbul, 20.06.2016
Mükerrer uçak bileti satın alınması ile yaşanan
sorunları değerlendiren Tüketici Birliği
Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “firmalar, bu konuda bir düzenleme olmamasını fırsat bilmektedir”
dedi.
Tüketici
Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz konuyla ilgili olarak şu açıklamayı
yapmıştır:
Havayolu ile seyahat etmek isteyen
tüketicilerin büyük çoğunluğu rezervasyon ve bilet satın alma işlemini internet
ortamında gerçekleştirmektedirler. İnternet ortamında bu işlemlerin yapılması
sürecinde; internet bağlantısının kesilmesi, firmanın web sitesinde arıza
olması, kullanıcının yanlış tuşa basması ve benzeri onlarca nedenden dolayı
tüketicilerin aynı yöne, aynı tarih ve saatte yapılacak uçuş için mükerrer
bilet satın aldıkları sıkça görülmektedir.
Mükerrer biler satın alan
tüketiciler, fazla olan biletin iptali ile ödemenin kendilerine iadesi için firmaya
başvurduklarında, bedeli düşük olan biletin iptali gerçekleştirilmektedir.
Tüketicilerin, ‘bedeli daha yüksek olan biletin iptal edilmesi’ne ilişkin istemleri
firma tarafından yerine getirilmemektedir.
Mükerrer bilet satın alınması
durumunda hangi biletin firma tarafından iptal edilerek bedelinin tüketiciye
iade edilmesi gerektiğine ilişkin bir düzenleme bulunmamaktadır. Mevzuatta açık bir düzenleme olmaması
durumunda, tüketici ile ilgili tüm işlemlerde avantajlı olan seçeneğin yerine
getirilmesi genel bir ilkedir. Ancak firmalar bu genel ilkeyi uygulamak
yerine, mevzuatta bir düzenleme olmamasını fırsat bilerek bedeli daha düşük
olan bileti iptal etmekte, ‘kısa günün kârı’nın peşinden
koşmaktadırlar.
Mükerrer bilet konusunda yaşanan
sorunları ve tüketiciyi mağdur eden uygulamaları sonlandırmak için ilgili kamu
otoriteleri tarafından, ‘mükerrer bilet
satın alınması durumunda, tüketicinin seçtiği biletin iptali ve bedel ödemesi
yapılır’ düzenlemesi yayınlanmalı ve yaşanan kaosa son verilmelidir.
Mehmet
Bülent Deniz
Genel
Başkan