İstanbul, 30.10.2016
Bir süre önce başta
Diyarbakır olmak üzere bazı illerimizde yaşanan internet kesintisini
değerlendiren Tüketici Birliği
Federasyonu (TBF) Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; ‘hizmet verilmeyen günlerin parası tüketiciye iade edilmelidir’ dedi.
Tüketici Birliği
Federasyonu (TBF) Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz konuyla ilgili şu açıklamayı
yapmıştır:
26
ve 27 Ekim 2016
tarihlerinde, başta Diyarbakır olmak üzere bazı illerimizde internet kesintisi
yaşanmış, konu medyada yer almış ve ayrıca internet hizmeti alamayan
tüketicilerden konuyla ilgili yakınmalar Tüketici
Birliği Federasyonu’na iletilmiştir.
Tüketicilerin başvuruları üzerine,
internet hizmeti sağlayan firmalar tarafından, yaşanan kesintinin ülke
genelindeki bir çalışmadan kaynaklandığı ve herhangi bir para iadesi veya
faturadan indirim yapılmayacağı bildirilmiştir.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkındaki kanun gereği, tüketicilerin almadıkları hizmete ilişkin ödedikleri
bedellerin iadesi/ödeyecekleri bedelin alınmamasını isteme hakkı bulunmaktadır.
Bu nedenle gerek ön ödemeli veya
gerekse sonradan faturalandırma yöntemiyle internet hizmeti satın alan
tüketiciler, hizmeti sağlayan firmaya yazılı olarak veya müşteri hizmetlerini
aramak suretiyle başvurarak, hizmetinin verilmediği süreye denk gelen tutarın;
-ön
ödemeli yöntemle hizmet satın almışlarsa, iadesini,
-sonradan
faturalandırma yöntemiyle hizmet satın almışlarsa, düzenlenecek faturada bu
miktarın indirilmesini istemelidirler.
Tüketicinin istemine karşın
firmaların bu iade veya bedel indirimi yapmaması durumunda, tüketicinin
bulunduğu ilçedeki Tüketici Hakem Heyeti’ne ücretsiz başvuru yaparak, konu
hakkında karar oluşturulmasını isteme hakları bulunmaktadır.
İnternet hizmetinin verilmemiş
olması nedeniyle ayrıca herhangi bir zarara uğrayan tüketiciler de, zararlarını
kanıtlamak koşulu ile Tüketici veya Ticaret Mahkemeleri’ne dava açmalıdırlar.
Tüketicilerin hak kayıplarının önüne
geçilmesi ve yargıya başvurma zahmetinden kurtarılması için internet hizmeti
sağlayan firmalar, hizmet vermedikleri tüketicilerin başvurularına gerek
olmaksızın tümü için para iadesi veya bedel indirimi yapmalıdırlar. Firmaların
bu yöndeki olumsuz uygulamaları Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından engellenmelidir.
Mehmet
Bülent Deniz
Genel
Başkan