Tüm elektrik abonelerinden, 2011/Ocak tarihinden bu yana, tüketim bedelinin yüzde onbeşi oranında, Kayıp-Kaçak Bedeli adı altında, ilâve para tahsil ediliyor. Elektriği kaçak olarak kullananların yol açtığı zarar ile elektrik hizmetinin sunulması esnasında oluşan kaybın telâfisini sağlamak gerekçesiyle alınan bu para, kamuoyu vicdanını rahatsız ediyor.
Ülkenin çeşitli kentlerinde, tahsil edilen Kayıp-Kaçak Bedelinin iadesi için Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvuran tüketicilerin talepleri birbiri ardına, tüketici lehine karar bağlandı ve haksız olarak tahsil edilen bu paranın tüketiciye iadesine karar verildi.
Kararlar üzerine, bu haksız uygulamayı sona erdirmek ve ödenen paraların iadesi için çok sayıda tüketicinin yasal yollara başvurmayı istemeleri, bu konuda izlenmesi gereken yollar ve kullanılacak dilekçeler konusunda talepte bulunmaları nedeniyle bir süre önce, “Elektrik Faturasındaki Kayıp-Kaçak Bedeli Nasıl Geri Alınır? Dilekçe Örnekleri, Başvuru Yolları..." başlığı ile bir rehber metni sitemizde yayınlamaya başladık.
Bu rehber metinde;
uyarısı ile bir süre beklenilmesinde yarar olduğu görüşünü dile getirmiştik.
Nihayet Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin verdiği iki karar için elektrik dağıtım firması tarafından yapılan itiraz sonucu, itirazı değerlendiren Tüketici Mahkemesi tarafından, Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin Kayıp-Kaçak bedelinin tüketiciye iade edilmesi gerektiğine ilişkin vermiş olduğu kararların onaylandığı bilgisi medyada yer almıştır.
Karasu Tüketici Mahkemesi ve Kozan Tüketici Mahkemesi tarafından yapılan inceleme sonucunda, Kayıp-Kaçak Bedelinin tüketiciye iadesi gerektiğine ilişkin Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri tarafından verilen kararlar hukuka ve yasaya uygun bulunmuş ve elektrik dağıtım firmalarının itirazlarının reddine karar verilmiştir.
Dolayısıyla "kayıp-kaçak bedelinin iadesi için başvuruda bulunmak isteyen tüketicilerin bir süre beklemeleri"ne ilişkin görüşümüzü revize ediyor, aşağıda açıkladığımız görüşler ışığında, elektrik abonesi her tüketicinin bu başvuruları yapabilmelerinin önünün açılmış olduğunu belirtiyoruz.
Her iki mahkeme tarafından verilen kararlar, yasa gereği kesin nitelikte olup temyiz yolu kapalıdır. Bu nedenle bu kararlar, davanın tarafları bakımından kesin hüküm oluşturmaktadır.
Rehber metinde;
Şeklinde belirttiğimiz görüşü yeniden dikkatinize sunuyoruz.
Her ne kadar söz konusu kararlar diğer tüketiciler için hukuki bir sonuç doğurmasa da, Kayıp-Kaçak Bedeli’nin iadesi için başvuruda bulunacak tüketiciler bakımından emsal olarak gösterilebilecek, kesin hüküm niteliğinde kararlardır.
Kozan Tüketici Sorunları Hakem Heyeti tarafından verilen karar ile bu karara yapılan itiraz üzerine Tüketici Mahkemesi Sıfatıyla Kozan 1. Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından verilen kararı, rehber metinde yayınlanan başvuru yolları ve dilekçe örnekleri kullanılarak yapılacak başvurulara eklenmesi amacıyla yayınlıyoruz.
Önemli Uyarı:
Bu sitede yer alan bilgiler, öneri niteliğinde olup hukuki danışmanlık kapsamında değildir. Yargı organlarının bu konuda verebilecekleri kararlar farklılık gösterebilmektedir. Bu nedenle oluşabilecek mağduriyetler konusunda bu site ve yazarının sorumluluğu bulunmamaktadır.
1 yorum:
Mehmet Bey,
Kayıp-kaçak elektrikle ilgili bilgilendirmelerinize teşekkür ederim. Konuyla ilgili mahkemeyi kaybettik. Kanun yararına bozma isteminde bulunacağım. Emsal olarak örnek mahkeme kararlarına gereksinimim var. Sakarya, Bursa, Tüketici Mahkemeleri'nin kararlarını da yayınlarsanız çok memnun kalacağım. Bu yardımı ancak siz yaparsınız. Sizin kolunuz uzun. Bu kararları 0 324 336 13 73 numaralı faksa da gönderebilirsiniz. Selahattin ÇAKIR
Yorum Gönder