İnternet bankacılığında müşterilere gönderilen kısa mesajların ücretli hale getirilmesine tüketiciler tepkili.
Tüketiciler Birliği Kurucu Genel Başkanı ve Tüketici Hakları Uzmanı Mehmet Bülent Deniz, Gazeteport'a yaptığı açıklamada, bankaların karşılamakla yükümlü oldukları sms ücretlerini tüketiciye yüklemenin haksızlık olduğunu belirterek, dava açmaya hazırlandığını söyledi.
Bankaların, internet bankacılığını özendiren bir tutum içinde olmaları gerekirken, SMS’ten para almanın, müşterilerine ‘şubeye git, işlerini oradan yap demenin’ başka bir yolu olduğunu söyleyen Deniz, SMS ücretlerini bankaların karşılamakla yükümlü olduğunu dile getirdi.
Deniz, SMS’ten alınan 50 kuruşun küçük bir meblağ gibi gözükse de, günde birkaç kez internet şubesi kullanan tüketiciler için söz konusu tutarın artarak katlanacağını belirtti. Bu durumda internet bankacılığını sürekli kullanamayacağını kaydeden Tüketiciler Birliği Kurucu Genel Başkanı, bankaya gitmek zorunda kalacağını söyledi.
İNTERNET İŞLEM GÜVENLİĞİNDEN BANKALAR SORUMLU
SMS anahtar uygulamasının güvenliği sağlamak için konulan bir uygulama olduğunu dile getiren Deniz, internet işlem güvenliğini bankaların sağlamakla sorumlu olduğunu kaydederek, Yargıtayın kararlarında, internet dolandırıcılığı konusunda bankaları sorumlu tuttuğunu hatırlattı. Deniz, bu durumda Yargıtay’ın kararlarının anlam taşımayacağını belirtti.
Bankaların kar kalemlerinin başında faaliyet dışı gelirlerin geldiğini bildiren Deniz, faaliyet dışı gelirlerden elde edilen karların, normal bankacılık faaliyetinden elde edilen karlardan fazla olduğunu söyledi.
08.02.2012 Ceren Dilekçi
http://www.gazeteport.com.tr/haber/77971/sms_faturasina_ilk_dava
08.02.2012 Ceren Dilekçi
http://www.gazeteport.com.tr/haber/77971/sms_faturasina_ilk_dava
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder