4 Ağustos 2020 Salı

TBF Başkanı Deniz: BDDK tüketiciyi nihayet hatırladı…​​​​​​​

BDDK, arka arkaya yaptığı düzenleme ve açıklamalar ile bankalara adeta uyarıda bulundu.

Geçtiğimiz günlerde Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından yapılan açıklama ve alınan kararlar ile pandemi sürecinde bankalara borçlu tüketicilerin korunmasına yönelik bir dizi adım atıldı.

Bu kapsamda tüketicilerden gelen şikâyetler üzerine BDDK tarafından yedi bankaya, 204.651 bin TL. idari para cezası kesilirken, BDDK tarafından yapılan açıklamada; vadesi 2020 yılı sonuna kadar olan kredi borçları için tüketiciden gelen öteleme taleplerini bankaların olumlu karşılamaları tavsiyesinde bulunuldu. Yine asgari ücret seviyesinde geliri olan tüketicilere verilecek kredi kartlarında sınır 1.300,00 TL’dan 2.000,00 TL’ya çıkarılırken, bir takvim yılı içinde asgari tutarı üç kez ödeyemeyen tüketicilerin kredi kartlarının nakit çekim ve alışverişe kapatılması uygulamasının 31.12.2020 tarihine kadar askıya alınabileceği belirtildi.

BDDK’nın bu kararları ne anlama geliyor?
BDDK’nın bu girişimlerini değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “BDDK nihayet tüketiciyi hatırladı” yorumunu yaptı.

Yıllardan beri BDDK’nın banka-tüketici denkleminde bankaları kollayan bir tavır içinde olduğuna yönelik eleştirileri olduğunu belirten Deniz; “pandeminin yüzü suyu hürmetine, yıllardır tüketiciyi ikinci planda gören BDDK yüzünü tüketiciye çevirdi. BDDK’nın, bankalara “kredileri öteleyin” çağrısı anlamlıdır. Geçtiğimiz aylarda Cumhurbaşkanı tarafından bankalara yapılan öteleme çağrısının bankalarda karşılık bulmaması nedeniyle BDDK’nın elindeki idari yaptırımları kullanarak devreye girdiği anlaşılıyor. Bu kapsamda yedi bankaya verilen idari para cezası ile BDDK sektördeki varlığını bankalara hatırlatmaya başladı. BDDK’nın idari para cezası, kredi kartlarındaki yeni muafiyetler ve bankalara yaptığı öteleme çağrısını destekliyoruz. Anlaşılıyor ki, BDDK kibarca çağrı yaptığı halde tüketiciye zorluk çıkaran bankalar için harekete geçecek. Gecikmiş de olsa, BDDK’nın tüketiciyi hatırlamasından memnunuz” dedi.

10.07.2020, Tüketici Postası,


Hiç yorum yok: