Tüketiciler
Birliği Federasyonu Başkanı Mehmet Bülent Deniz, İstanbul'da taksicilere
yönelik şikayetlerin başında, kısa mesafede yolcu alınmamasının geldiğini
belirterek, "İstanbul'daki taksiciler, müşteri seçiyor. Çünkü müşteri
sayısı fazla. Plaka sayısı artırılırsa taksicilerin müşteri seçme tercihi
ortadan kalkacak" dedi.
Deniz, AA
muhabirine yaptığı açıklamada, kentte taksicilerin, kısa mesafeye gitmek
isteyen vatandaşları mağdur ettiği yönündeki şikayetlerin son zamanlarda
arttığını söyledi.
Mehmet
Bülent Deniz, kentteki taksi sayısının az olduğunu savunarak, "Hem trafiğin artması hem de özel araç
sahiplerinin toplu taşımayı tercih etmesi nedeniyle bir ek talep oluşmuş
durumda. Bu talep, taksi sayısıyla karşılaştırıldığında, maalesef hem hizmet hem de kalite açısından
sıkıntılar olduğunu görüyoruz" diye konuştu.
Uzun
yıllardır taksi plakasının bir yatırım aracı olarak kullanıldığını anlatan Deniz, "Dünyayı
biliyoruz. Hiçbir memlekette taksi plakası yatırım aracı olarak kullanılmaz, elden ele satılmaz ve her yıl prim
yapmaz. Böyle bir ülke bilmiyoruz, hatırlamıyoruz, öyle bir bilgi bizde yok.
Ama ne yazık ki özellikle İstanbul'da böyle bir uygulama var" ifadelerini
kullandı.
Taksicilik,
rant sektörü haline geldi
Tüketiciler
Birliği Federasyonu Başkanı Deniz, Türkiye'de taksicilik sektörüne ilişkin
standart bulunmadığını savunarak, şöyle devam etti: "Basından ve bize
ulaşan şikayetlerden de biliyoruz ki taksicilik, tüketiciye ulaşan bir hizmet olmaktan
ziyade birtakım grupların ele geçirdiği ve rant sağladığı bir sektör haline
dönüşmüş. Şimdi burada taksilerle ilgili bize ulaşan şikayetlerde mesafe
gözeterek yolcu almamak, küfürlü konuşmalar, sigara içilmesi gibi durumlar var.
Türkiye'de bahçıvan olmak için bile gidip meslek yüksek okulundan eğitim
alınıyor. Ama İstanbul'a baktığınızda isteyen herkes taksi şoförü olabiliyor.
Bunun için hiçbir engel yok. Yani plaka sahibi, istediği zaman, gündüz ve
geceye ayrı olarak şoför bulabiliyor. Şoförlük yapacak ehliyette ve yetenekte
olup olmadığını da bilmiyoruz. İstanbul'un sokaklarını biliyor mu, müşterisine
nasıl davranacağını biliyor mu, acil durumlarda ne yapması gerektiğini biliyor
mu? Bu tarz bir eğitim alıp almadığını bilmiyoruz."
Müşterinin taksi hizmetinden memnun
olduğu bir ortamın sağlanmasının, hem tüketici hem de şehir trafiği için büyük
bir çözüm olacağını ifade eden Deniz, bu konuda İstanbul Büyükşehir
Belediyesinin devreye girmesi gerektiğini bildirdi.
Plaka
sayısını arttırılmasının sorunu çözebileceğini savunan Deniz, şöyle devam etti:
"İstanbul'daki taksiciler, müşteri seçiyor. Çünkü müşteri sayısı fazla.
Plaka sayısı artırılırsa taksicilerin müşteri seçme tercihi ortadan kalkacak. O
zaman taksici her müşterinin kıymetini bilecek. Ama bunu da yapmıyorlar. Çünkü
bu işten rant elde edenler, yıllardır insanları korkutuyorlar. ' Taksi plaka sayısı artarsa
trafiğin yükü artar' diyorlar. Oysa ki taksicilerle sorun yaşadığı için özel
araç kullanan vatandaş sayısına baksınlar. Her geçen gün artıyor. Piyasaya 1-2
bin taksi plakası daha sürmek
mi yoksa taksi değil de özel araç kullananlar mı trafiğe zarar veriyor?"
Mehmet Ali Derdiyok, 19.01.2015 Anadolu Ajansı http://www.aa.com.tr/tr/turkiye/452310--quot-istanbulda-taksiciler-musteri-seciyor-quot-elestirisi