Koronavirüs nedeniyle kimi ürünlerde yaşanan fahiş fiyat artışları HFA uygulaması ve Alo 175 ile Ticaret Bakanlığı’na, Alo 153 ile de zabıtaya bildirilebilir.
Koronavirüs nedeniyle insanların kolonya, maske, temizlik ürünleri ve kimi temel gıda ürünlerine hücum etmesiyle yaşanan fiyat artışı tepkilere neden oldu.
Bazı kişilerin kriz fırsatçılığına soyunduğu iddia edilirken, tüketici derneklerinin yöneticileri vatandaşları fahiş fiyat uygulayanlara karşı uyardı.
Independent Türkçe’ye konuşan dernek yöneticileri şu uyarılarda bulundu.
“HFA uygulamasıyla bildirin”
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Dr. Deniz Öner, fahiş fiyat uygulayanların “HFA Bildirim” adlı mobil uygulamasından TC Ticaret Bakanlığı’na hızlıca bildirilebileceğini kaydederek, şunları söyledi:
Özellikle ilk fiyat ve fahiş fiyatı belgelemesi iyi olur. Önceden şu fiyata alıyordu sonra bu oldu gibi. Etiket ile ilgili Alo 153 Zabıta’ya ya da Alo 175 Ticaret Bakanlığı’na da şikayet edebilirler.
“Panik ile karaborsaya zemin yaratmayın”
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Avukat Bülent Deniz ise insanlığın zor bir sınavdan geçtiğini belirterek, “Gereksiz ve aşırı panikle karaborsa ya zemin hazırlıyoruz. Önlem alacağız ama stok yapmak için satın almak piyasa dengesini bozuyor. Üstelik gıda ürünlerinde son kullanım tarihleri nedeniyle tüketici iki kez zarar görüyor” dedi.
Buna karşın fırsatçıların şikayet edilmesi gerektiğini belirten Deniz de HFA uygulaması ile fırsatçı tutum içindeki firmaların bakanlığa bildirilebileceğini kaydetti.
“Ticaret Bakanlığı’na şikayet edebilirsiniz”
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, tüketicilerin öncelikli olarak paniğe kapılmaması uyarısında bulunarak, “Kolonya, maske ve kimi tüketim ürünlerinin alışverişlerinde fahiş fiyat uygulayanları Ticaret Bakanlığı’na şikayet edebilirsiniz. Etkili denetimlerin yapılması gerektiğini ifade etmek istiyorum” dedi.
12.03.2020, Ali Kemal Erdem
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder