Sanıyorum, Beyazıt Öztürk, TV. şovunda bolca kullanmıştı bu cümleyi; “döncem ben sana…”
Bir on yıl oldu mu popüler kültüre, “döncem ben sana” cümlesinin yerleşmesi?..
Telefon çalınca, kaldırıp çok meşgul olduğunu belirtmek için mi, başka nedenle mi bilinmez; “dönücem ben sana” deyip telefonu kapatmak, “nasıl dönücen” saptaması başta olmak üzere, epeyi espri malzemesi üretti.
Şimdilerde bir okurumuzun başı bu cümle ile dertte.
D-Smart Net firmasından ADSL hizmeti satın alan bir okurumuz, aldığı hizmeti sonlandırmak, hukuki deyişle ADSL hizmetini sunan firma ile arasındaki sözleşmeyi feshetmek, sonlandırmak istemiş.
Bu isteğini gerçekleştirmek için sarılmış telefona. Hemen her konu için kendisini arayan müşteri hizmetlerinin “444”lü hattından ulaşmış firmaya…
Meramını, yani ADSL hizmeti almak istemediğini, hizmetin durdurulmasını, fatura kesilmemesi gerektiğini bir güzel anlatmış.
Bu toprakların evlâdı, meramını anlatmayı başarabilen, üniversite eğitimi almış biri olarak, isteğinin yerine getirilmesini bekleyen okurumuza verilen cevap “döncezz biz size” olmuş.
D-Smart Net, Bir Türlü “Dönmüyor”
Vardır bir hikmeti diyerek peki deyip beklemeye koyulan okurumuza “dönen-mönen” olmayınca, tekrar tekrar “444”lü numarayı aramaya başlamış.
Sözleşmeyi sona erdirmek isteğini büyük bir sabırla, tekrar tekrar anlatan okurumuza verilen yanıt hiç değişmemiş: “döncezz biz size...”
Sadece Satarken Yetkiliyiz
28 Mayıs tarihinden bu yana, satın almış olduğu ADSL hizmetini sonlandırmak için çabalayan okurumuz, müşteri hizmetlerine nereden akıl ettiyse faks çekmiş. Ancak bu faksa da tepki alamayınca, soluğu hizmeti veren firmanın yetkili bayisinde almış.
Hizmeti satın alırken işlemlerini yapan, sözleşmesini hazırlayıp imza ettiren bayi, bu kez sözleşme iptali için yetkili olmadığını, sözleşmenin iptalinin ancak “444”lü numaraları arayarak yapabileceğini anlatmış durmuş.
“Ben orayı 15 gündür aryorum, sözleşmeyi iptal ettiremedim, hala ADSL bağlantısı var, hizmeti vermeye devam ettiriyorlar” feryadı da, okurumuzun amacına ulaşmasını sağlamamış.
Hukuk Hazretleri ne Diyor?
Şimdi hukuki durumumuza bir bakalım;
28 Temmuz 2010 tarihinde, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yayınlanan bir yönetmelik var; Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği.
Bu yönetmeliğin Fesih ve fesihte takip edilecek usul başlığını taşıyan 18. maddesi der ki;
Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman
sona erdirebilir. Aboneler, abonelik sözleşmelerini feshetmek istedikleri takdirde bu taleplerini;
a)İşletmeciye ya da adına abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili temsilcisine yazılı olarak,
b)İşletmecinin müşteri hizmetleri tarafından kayıt altına alınan sesli kayıt sistemi üzerinden,
c)İşletmecinin internet sitesi üzerinden daha önce belirlenmiş şifre ve benzeri güvenli yöntemler veya
ç)Kurum tarafından belirlenecek diğer yöntemler ile bildirirler.
Buradan anlaşıldığı kadarıyla D-Smart Net firmasından, ADSL hizmeti alan okurumuzun, sözleşmesini iptal ettirmesi için; firmanın “444”lü hattını araması veya firmanın yetkili bayisine yazılı olarak bildirmesi ya da firmanın http://www.dsmartnet.com.tr adresindeki internet sitesinden bu bildirimde bulunması yeterli.
Dönme, Sözleşmeyi İptal Et!
Bunları yapan okurumuza, “döncezz biz size” diye bir yanıt verilmesi ise söz konusu değil.
Ya ne olacakmış?
Yönetmeliğin aynı maddesinin devamında, ne olacağı da yazılmış:
Aboneye sunulan hizmet, bildirimin yapıldığı andan itibaren yirmi dört saat içinde durdurulur. Hizmetin bu süre içinde durdurulmaması sebebiyle abone sorumlu tutulamaz.
İşletmeci, abonenin aboneliğe son verme yönündeki yazılı talebinin kendisine ulaşmasından itibaren en geç kırk sekiz saat içinde fesih işlemini gerçekleştirmek ve talebi takip eden yedi gün içerisinde abonelik sözleşmesinin feshedildiğini, abonenin talebine bağlı olmaksızın aboneye yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür.
Bir farkla, “444”lü hattı arayarak veya internet üzerinden sözleşmeyi feshetmek isteyen abonelerin 10 gün içinde firmaya veya yetkili bayisine yazılı olarak bildirimde bulunarak, iptal işlemini gerçekleştirmesi gerekiyor.
Sanki Katolik Nikâhı
D-Smart Net firmasının, müşterilerine özel bir ilgisi ve sevgisi mi var, bilinmez; ama şurası gerçek ki, abone ile elektronik haberleşme hizmeti sunan firma arasında bir Katolik nikâhı yok.
Yani abone canı istediği zaman sözleşmeyi sonlandırabilir.
Yeter ki, canınız istesin…
Dipnot: 28 Mayıs tarihinden bu yana ADSL hizmet sözleşmesini iptal ettirmeye çalışan okurumuz, bu makalenin yazıldığı 15 Haziran tarihinde dahi amacına ulaşabilmiş değil. D-Smart Net firmasının yetkilileri bizimle iletişim kurarlarsa, okurumuzun bilgilerini kendileri ile paylaşır ve hatta varsa bir yanıtları, köşemizde de yayınlarız.
Bu makale,17 Haziran 2012 tarihinde, ekonomigundemi.com portalının, http://ekonomigundemi.com/yazar/%E2%80%9CDoncezz-Biz-Size%E2%80%A6%E2%80%9D/1944 linkinde yayınlanmıştır.
3 yorum:
yapmayın efendım adamlar bu saatten sonra donsunler adları dönmeye mi çıksın tabıı kı dönmezler çünkü onlar baştan dönmüşler
Sayın Deniz,
15 Haziran 2012 tarihinde size eski adıyla Smile Adsl olarak bilinen D-Smartnet in bir abonesi olduğumu ve 28 Mayıs 2012 tarihinde aboneliğimi iptal ettirmek için gerek firmaya ait 444 lü müşteri hattını defalarca aramama, gerekse yazılı talebimi faks olarak iletmeme karşın her defasında sizin deyiminizle “ döncezz size “ diyerek ancak bir türlüde dönmeyerek abonelik iptal talebimi maalesef gerçekleştirmediler. Ancak size gönderdiğim şikayet yazıma istinaden kaleme aldığınız makalenizi Ekonomi Gündemi adlı yayın organındaki köşenizde “ Döncezz Biz Size “ başlğıyla yayımladığınız tarihten sonraki birkaç gün içinde hem şirketin müşteri telefon hattından hem de önceden mail yoluyla yaptığım iptal talep başvuruma, derhal ve behemehal, karşılık ve çözüm yanıtı gelmesi, ardından saniyelerle ölçülebilecek bir süratte durumumu sonuçlandırmaları beni şaşırttı, üzdü ancak bir o kadar sizin varlığınızın önemini bir kez daha hatırlattı. Bir yanda okurunun ruh haline birebir empati sergilerken diğer yandan onun tüketici kimliğiyle uğradığı haksızlığı çözümsüzlüğe dönüştürmeksizin, latif, akılcı, dokunduran ama bunu ısrarla hissettiren tavrıyla ortaya koymasının ne denli önemli olduğunu, deyim yerindeyse yalnız olmadığımı, olmadığımızı gösterdi. Sayın Deniz iyi ki varsınız ve iyi ki buradasınız. Çok teşekkür ediyorum, her şey gönlünüzce olsun. Saygılarımla…
aynı durumda benim başımda var.benden ıslak imzalı üyelik iptal formu ve nüfus cüzdanı fotokopisini istanbul şişliye posta yoluyla göndermem istendi.bu nasıl bi çağ dışılıktır.lütfen biri bana yardım etsin.sürekli oyalıyorlar beni.fax ta kabul etmiyorlar illa posta olacakmış.nüfus cüzdanı fotokopisi niye istiyorlar anlamadım.
Yorum Gönder