İstanbul, 07.03.2016
Perakende elektrik satış firmalarının müşteri
hizmetlerine ilişkin yapılan araştırmayı değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “müşteri hizmetleri telefonunu hiç açmayan
firmalar var” dedi.
Tüketici
Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz konuyla ilgili olarak şu açıklamayı
yapmıştır:
Türkiye genelinde perakende elektrik
satışı yirmibir firma tarafından yerine getirilmektedir. Bu firmaların internet
sitelerinde; arıza bildirimi, faturalandırma, itiraz, açma-kapama ve benzeri
tüm işlemler için tüketicilerin arayabilecekleri müşteri hizmetleri telefon
numaraları duyurulmaktadır.
Tüketici
Birliği Federasyonu (TBF) tarafından
elektrik hizmeti satın alan tüketicilerin bu işlemler için aramaları gereken
müşteri hizmetleri telefonlarına ulaşım konusu araştırılmıştır.
Araştırmada firmaların internet
sitelerinde duyurdukları müşteri hizmetleri telefonları;
-14 Şubat 2016 Pazar, saat 15:00-16:00 arasında,
-17
Şubat 2016 Çarşamba, 19:00-20:00 arasında,
-29
Şubat 2016 Pazartesi, saat 11:00-12:00 arasında aranmıştır.
Tüm aramaların başlangıcı ile canlı
operatöre bağlanıldığı ana kadar geçen süre saniye olarak tespit edilmiştir. Üç
farklı tarihte yapılan aramalarda elde edilen sürelerin ortalaması alınmış ve
ortalama süre, firmanın abone sayısı ile kıyaslanarak performans sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Elde edilen sonuçları içeren tablo
şu şekilde oluşmuştur:
Şirket
|
Ortalama
|
Abone
|
Puan
|
AKEDAŞ Elk. Per. Satış AŞ.
|
61,66
|
600.000
|
9,73
|
ARAS Elk. Per. Satış AŞ.
|
67,66
|
815.000
|
12,045
|
AYDEM Elk. Per. Satış AŞ.
|
82,66
|
1.650.000
|
19,961
|
CLK Akdeniz Elk. Per. Satış AŞ.
|
71
|
1.700.000
|
23,943
|
CLK Boğaziçi Elk. Per. Satış AŞ.
|
211
|
4.500.000
|
21,327
|
CLK Çamlıbel Elk. Per. Satış AŞ.
|
78,33
|
820.000
|
10,468
|
CLK Uludağ Elk. Per. Satış AŞ.
|
101,33
|
2.500.000
|
24,671
|
ÇORUH Elk. Per. Satış AŞ.
|
93,66
|
1.000.000
|
10,676
|
DİCLE Elk. Per. Satış AŞ.
|
50
|
1.400.000
|
28
|
ENERJİSA Başkent Elk. Satış AŞ.
|
80,33
|
3.600.000
|
44,815
|
ENERJİSA İstanbul Anadolu Yakası Elk. Satış AŞ.
|
80,33
|
2.500.000
|
31,121
|
ENERJİSA TOROSLAR Elk. Satış AŞ.
|
80,33
|
3.000.000
|
37,345
|
FIRAT Elk. Per. Satış AŞ.
|
93,66
|
700.000
|
7,473
|
GEDİZ Elk. Per. Satış AŞ.
|
82,66
|
3.000.000
|
36,393
|
KAYSERİ Elk. Per. Satış AŞ.
|
60,66
|
610.000
|
10,056
|
MERAM Elk. Per. Satış AŞ.
|
50
|
1.600.000
|
32
|
OSMANGAZİ Elk. Per. Satış AŞ.
|
*****
|
1.500.000
|
*****
|
SAKARYA Elk. Per. Satış AŞ.
|
102,66
|
1.500.000
|
14,611
|
TRAKYA Elk. Per. Satış AŞ.
|
*****
|
1.000.000
|
*****
|
VANGÖLÜ Elk. Per. Satış AŞ.
|
39,33
|
500.000
|
12,712
|
YEŞİLIRMAK Elk. Per. Satış AŞ.
|
49,33
|
1.800.000
|
36,488
|
Değerlendirmeler:
1-Trakya
Elektrik Perakende Satış AŞ’nin
müşteri hizmetleri telefonu, her üç aramada da yanıt vermemiştir. Yine Osmangazi Elektrik Perakende Satış AŞ’nin
müşteri hizmetleri telefonu, üç aramanın ikisinde yanıt vermemiştir. Bu iki
firma müşteri hizmetleri bakımından ortaya koydukları olumsuz ve
değerlendirilme olanağı olmayan performansları nedeniyle liste dışında
kalmıştır.
Enerji
Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından
bu iki firmanın, internet sitelerinde duyurdukları müşteri hizmet
telefonlarının yanıt vermiyor olması sorununu inceleyerek, gerekiyorsa firmalar
hakkında yaptırım uygulaması gerekmektedir.
2-Enerjisa
Başkent Elektrik AŞ., 44.815 puanla en
iyi performansı gösteren firma olarak ilk sıradadır. Bu firmayı Enerjisa Toroslar Elektrik AŞ. ve Yeşilırmak Elektrik perakende Satış AŞ. izlemektedir.
3-Müşteri hizmetleri performansı en
kötü firma, 7.473 puanla Fırat Elektrik
Perakende Satış AŞ’dir.
4-Ülke geneli abone sayısına göre müşteri hizmetleri ortalama puanı 23.620’dir.
Ortalamanın üzerinde puan alan firmalar (en iyiden-en kötüye); Enerjisa Başkent Elektrik Satış AŞ.,
Enerjisa Toroslar Elektrik Satış AŞ, Yeşilırmak Elektrik Perakende Satış AŞ.,
Gediz Elektrik Perakende Satış AŞ., Meram Elektrik Perakende Satış AŞ.,
Enerjisa İstanbul Anadolu Yakası Elektrik Satış AŞ., Dicle Elektrik Perakende
Satış AŞ., CLK Uludağ Elektrik Perakende Satış AŞ. ve CLK Akdeniz Elektrik Perakende Satış AŞ’dir.
5-Ülke geneli ortalamasına göre,
elektrik tüketicisinin müşteri hizmetleri hatlarında canlı operatöre ulaşma süresi 76,82 saniyedir. Elektrik gibi
yaşamsal ve zorunlu bir hizmeti satın alan tüketicinin işlem yapmak veya
yakınmasını bildirmek için harcadığı sürenin bir dakikadan fazla olmasının uzun olduğu değerlendirilmektedir.
Mehmet
Bülent Deniz
Genel
Başkan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder